Bye bye New York, hello Los Angeles

19 juli 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Gisteren (=dinsdag) laatste dag in NY gehad, zijn op ons gemak nog even naar Times Square geweest, nog wat geshopt, lekker op terrasje gezeten. Kortom relaxed dagje voordat we opgehaald werden om naar het vliegveld te gaan. New York was een supermooie ervaring, vooral 9/11 heeft ontzettend veel indruk gemaakt. Bruisend Times Square, maar wat wil je ook als wij er zitten..... Gigantische wolkenkrabbers, je kunt je er geen voorstelling van maken, die dingen zijn echt groot! En dan doe je 's ochtends de gordijnen open van je hotelkamer, bungelen er 2 kerels in een bakkie bij de 50e etage van de flat tegenover je om de ramen te wassen. Blij dat ik dan toch een vak heb gekozen.....

Zaten op tijd op het vliegveld voor het volgende deel van ons grote avontuur = Los Angeles. Kwamen na anderhalf uur vertraging in LA aan, zeer onrustige vlucht met veel turbulentie. En toch ook weer een goede 5 1/2 uur vliegen, kwamen hier plaatselijke tijd om half 12 's avonds aan. Dacht dat Amerika zo ontzettend streng was met de controles, maar in LA niet. Hadden na 10 minuten de koffers al en konden zo naar buiten lopen! Geen enkele controle meer! Maar dat scheelt ons weer een hoop tijd, wij vonden het niet erg. Over avontuur gesproken: dat was zeker de taxirit naar ons hotel! Bijna doodsangsten uitgestaan...

'S ochtends weer vroeg opgestaan want we hadden voor vandaag (=woensdag) een auto gehuurd om LA te verkennen. Gaat vrij eenvoudig daar, je geeft aan wat voor type auto je wil (we hadden een middenklasse SUV) en dan zeggen ze: kijk maar in rij 4 en kies er maar 1 uit....

Zijn eerst naar Venice Beach gereden, hebben daar wat op het strand rondgehangen en wat gegeten. Er hangt daar wel een hele erge relaxte sfeer, met leuke winkeltjes en eettentjes. Toen naar Hollywood boulevard gereden, naar de Walk of Fame. Ook erg druk daar, maar ook erg leuk. Hadden helaas geen tijd meer om Hollywood in te rijden maar de sterren moesten toch werken, dus er zou toch niemand thuis zijn...

Morgen gaan we rond de middag de camper ophalen, dan gaat de tour beginnen......

Tis inmiddels kwart voor 11 's avonds hier, dus kwart voor 8 bij jullie. Dus wij zeggen: werk ze, wij gaan lekker pitten.....

1. Karel en Annet Holleman:
    20 juli 2017
    Hoi vriendje en vriendinnetjes, Dat noemen zij nu sightseeing NewYork en sightseeing LA. Daar ben je perslot van rekening tourist voor. Lijkt ons behoorlijk vermoeiend maar de indrukken foto's, en attracties lijken overweldigend. Het weer zit als ik goed ben geïnformeerd ook mee. Dus wat wensen jullie nog meer. Is daar nu echt alles groter. Dan heb ik het niet over de dikke Amerikanen. Veel fun. Leuk dat jullie ons zo goed en gedetaileerd op de hoogte houden. Knuffel en een dikke kus Annet & Karel. Enjoy :)
  2. Oma:
    Hoi vakantiegangers wat een reis zeg wij zijn een beetje jaloers maar ge niet ervan Lars en Rens zijn nu hier en gaan even zwemmen en dan naar de camping bij toos even bbq gezellig veel plezier en geniet ervan