San Fransisco #2

4 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen alweer vroeg opgestaan (het moet nie gekker worden...) want we wilde vandaag wel effe nog wat van de stad zien en vanmiddag hadden we de excursie naar Alcatraz. Zijn naar Crooked Street geweest, een gedeelte in Lombard Street wat slechts 1 huizenblok telt maar waar 8 scherpe haarspeldbochten in zitten. Dit is gedaan om het gigantische hellingspercentage van 27 graden (!) te overbruggen. En we kunnen jullie vertellen: dit is echt steil! Gisteren tijdens een ritje met Uber was de chauffeur zo vriendelijk om ons dit stukje van San Fransisco alvast te laten zien en hier doorheen te rijden.

Daarna zijn we weer op de bus gestapt en richting Golden Gate gereden. En je moest oppassen dat we niet uit de bus waaiden. Het was "slecht" weer voor onze begrippen, bewolkt en af en toe regen. Dat zijn we toch echt niet gewend, maar hier zeggen ze dan dat ze een mooie zomerdag hebben. Vooral bij de Golden Gate waaide we bijna uit ons ondergoed, maar we konden de brug wel goed zien. Schijnt ook bijna een unicum te zijn, grootste gedeelte van de dag zie je 'em niet eens liggen, zoveel mist hangt er dan. En inderdaad, toen we 's middags naar Alcatraz gingen, was ie voor een groot gedeelte niet te zien.

Onderweg snel geluncht en toen naar de boot voor onze Alcatraz excursie. Echt heel erg indrukwekkend om te zien hoe de gevangenen toen leefden. We hebben een audio tour van ongeveer een uur gedaan, daarin komen echte gevangenen en bewaarders aan het woord en wordt er verteld over bijvoorbeeld de ontsnappingspoging (waar film met Steve McQueen over gaat). Tour is in het Nederlands maar je hoort op de achtergrond de originele stemmen. En vooral als ze laten horen hoe een gevangisdeur dichtslaat en je staat op dat moment in een cel is dat wel best indrukwekkend.

Daarna weer op de boot, terug naar Fisherman's Wharf. Het was inmiddels 6 uur, juist: voedertijd. En omdat het onze laatste avond in Amerika was, maar effe niet naar McDonalds of Subway maar naar een pizzeria geweest. Gezellig met z'n 4-en gegeten en toen teruggelopen naar het hotel. Dat was toch een stevige wandeling, goed een uur. Maar over wegen met een stijgingspercentage van 20-25% is dat geen makkie. Inmiddels liggen we dus uitgeteld op bed. Morgen nog een dagje vroeg op, de dames willen nog effe shoppen op Union Square. En dan worden we naar verwachting rond 15:00 opgehaald om naar het vliegveld te gaan.....

1. Hanneke en Johan:
    5 augustus 2017
    Alvast een hele goede reis terug. we gaan jullie weer volgen op Flightradar!
  2. Oma:
    5 augustus 2017
    Nouw dat ziet erg geweldig ui niet te geloven om daar zo gezien maar als je de foto s zien is het toch werkelijkheid nou een goede reis ennog een fijne dag ❤️❤️❤️
  3. Maritha:
    5 augustus 2017
    Een geweldige reis hebben jullie gemaakt, en voor de kids die hebben een leeftijd dit vergeten ze nooit meer!!! Ze zullen vragen,waar gaan we volgend jaar naartoe? Wij hebben heel wat foto's gezien wat heel herkenbaar was voor ons! We gaan niet gauw een 2de keer naar hetzelfde ,maar deze reis wel!!! Voor jullie nog een fijne laatste dag ,en dan een fijne vlucht!!
  4. Annet & Karel Holeman:
    5 augustus 2017
    Goedemorgen Erik, Esther, Sanne en Lieke, wat een schitterende vakantie hebben jullie gehad. Wij zullen jullie mooie verhalen en foto's nog gaan missen. Wij wensen jullie een fijne en goede reis terug naar Nederland en hopen jullie weer snel te zien. Knuffel van Annet & Karel
  5. Sabine&Hugo:
    5 augustus 2017
    Mooie en indrukwekkende foto's! Goede en veilige thuisreis!
    X Sabine