Sequoia

31 juli 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Zijn vanochtend, maandag ochtend dan wel te verstaan, vroeg opgestaan. Hadden een druk dagje voor de boeg. We wilde uiteraard wel het een en ander zien van Sequoia National Park en moesten ook weer een verbindingsetappe rijden voor ons volgend logeeradres.

En wat waren we blij dat we nog het eea van Sequoia mee hebben gepikt. Met name de General Sherman Tree, tsjee wat een joekel is dat zeg! Dit boomke schijnt de grootste boom ter wereld te zijn (gemeten in volume). De stam van de boom heeft een diameter van 11 meter! En als je de boom kon vullen met water zou dat genoeg zijn voor 9844 badkuipen vol. Dan kun je 27 jaar lang elke dag een bad nemen! Rest van het park was ook grandioos. Je hebt daar ook de Tunnel Log, een oude, dode omgevallen boom waar ze een gat in gemaakt hebben zodat auto's er onder door kunnen rijden. Helaas, onze Minnie Winnie paste er net niet onder en de shuttle busjes in het park stoppen er alleen in het weekend. Gelukkig hebben we toch nog wat foto's kunnen maken terwijl we er langs reden.

Lieke en Erik zijn daarna ook nog boven naar Moro Rock geweest. De top van deze overhangende rots hiervan kun je beklimmen nadat je 400 tredes omhoog bent geweest. Eenmaal boven stond Erik wel ff te trillen als een rietje want je staat bovenop een stuk steen van zeg maar 3 meter breed en de top ligt toch op een slordige 2 kilometer boven zeeniveau. En da's best hoog! Maar het uitzicht was o zo magnifiek mooi. Aan de ene kant keek je naar een rij bergen met besneeuwde toppen, aan de andere kant keek je zo de vallei in. Echt prachtig! En toen weer 400 treden naar beneden....

Ondanks dat we nog zo'n 250 kilometer moesten rijden, waren we pas om half 5 's middags het park uit. En dat is niet zal in Nederland dat je hier dan 2,5 uur over doet. Vooral de laatste 20 mijl waren lastig, kleine slingerweggetjes bergop en geen straatverlichting, en het begon al aardig donker te worden. Enfin, uiteindelijk kwamen we om 21:00 hier aan, hebben snel gegeten en gaan nu nog effe een afzakkertje nemen. Morgen een kleine beetje uitslapen, dan gaan we Yosemite Park verkennen. Schijnt ook alweer grandioos mooi te zijn, het houdt gewoon maar niet op! Maar wij klagen niet, we hebben echt de vakantie van onze dromen!

1. Karel en Annet Holleman:
    1 augustus 2017
    Hoi Vriendje en Vriendinnetjes, Wat zijn wij stik jaloers:) op jullie. Verslagen met zeer imposante foto's sturen met daarin wat jullie allemaal beleven daar in dat grote Amerika. Wees maar blij dat jullie daar zitten ondanks het warme weer. Hier lijkt het wel herfst. Dus neem het er nog maar van en geniet ervan met volle teugen. De knuffel van Annet & Karel
  2. Hans van Drunen:
    1 augustus 2017
    Kei fijn om te horen dat jullie zo genieten van jullie vakantie. Jullie verdienen het!!
  3. Sabine&Hugo:
    1 augustus 2017
    Wauw, wauw en nog eens wauw....Wat super vet om te lezen en zien allemaal! Jullie maken.echt herinneringen voor het léven!
    Kus Sabine, Hugo & kids