1e dag New York

16 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Na een voorspoedige maar toch lange en vermoeiende vlucht, hebben we ingecheckt in ons hotel. Eerst een uurtje gerelaxed waarna we ons opgefrist hebben en een kijkje zijn gaan nemen op Times Square. Eindhoven kan soms druk zijn op een zaterdagmiddag maar dit sloeg werkelijk alles. Zelfs bij de hotellift stond een file van een kwartier. We zitten op de 34e etage dus met de trap is geen optie... :-)

Op Times Square duurde het nog geen 2 minuten of Sanne had haar eerste setje kleren al gekocht. Kleren mogen dan hier goedkoper zijn, de rest is dit zeker niet!

Je kijkt hier echt je ogen uit; allemaal rare verklede, of zelfs naakte wezens, die met je op de foto willen, mensen die muziek maken, zwervers, teveel om op te noemen.

Aangezien de meiden toch wel super moe waren, besloten we, jawel, onze eerste hamburger bij de Big Mac maar naar binnen te werken en terug te keren naar het hotel. Om 18.30 uur (00.30 Nederlandse tijd) was Sanne al in diepe coma.

Vanochtend was iedereen dus al vroeg wakker (zijn jullie van ons niet gewend) en zaten we al om 08.30 uur aan het ontbijt in de buurt van Times Square. Vervolgens tickets gekocht voor de Hop-on-hop-off-bus. Zeer indrukwekkende momenten gehad, vooral 9-11 memorial. Kippenvel over ons gehele lijf. Je kon gewoon voelen wat daar was gebeurd... super heftig om te zien.

Vervolgens met de boot naar het vrijheidsbeeld geweest. Echt geweldig om dit per boot te doen omdat je dan een geweldig uitzicht hebt op de skyline van Manhattan. Nog lekker een drankje gedaan bij Rockefeller center en wat verkoeling gezocht, was een warm dagje vandaag (30 graden).

Zojuist even terug naar ons hotel om even wat uit te rusten en op te frissen om zodadelijk nog even de avondtour met de bus te gaan doen....

Kortom: wat een stad! Overweldigend allemaal, met recht de City that never sleeps!

wordt vervolgd......

1. Suzanne Lipsch:
    17 juli 2017
    Zo hoort het ook Sanne! NY = shoppen ;-).
    Geniet ervan samen! Benieuwd naar de rest van de verhalen.
  2. Oma:
    17 juli 2017
    Ben je ook langs de Trump Tower gekomen.?
    Zo ja, was ie thuis, of was ie weer op stap.?
    Mooi shirtje Sanne, is dat van jouw ook nieuw Harry.?
    Amuseer jullie.!! Wij passen wel op de winkel.
  3. Oma:
    18 juli 2017
    Sanne en Lieke je moet zeker een koffer bij kopen om je nieuwe kleding mee te nemen het is een hele belevenis om zo te zien maar geniet ervan en veel plezier xxxxx
  4. CitY Sightseeing Worldwide:
    18 juli 2017
    Hi guys! Happy to know you are enjoying our City Sightseeing Hop-on Hop-Off Tour. Would you mind to add a link to our website please? It means a lot to us! Here is the link: https://city-sightseeing.com/en/34/new-york
    Thanks!!