Bryce / Zion

27 juli 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag, het is hier nu donderdag 27 juli goed half 7 's avonds, zijn we doorgereden naar Zion. Na 2 dagen Lake Powell en 2 dage Bryce blijven we hier nu 1 dag. En na 2 dagen wat minder weer is het weer als 'vanouds'. Een kleine 40 graden wijst de thermometer aan. Goed weer om alvast te acclimatiseren voor Las Vegas, want volgens de berichten is het daar 40-42 graden.....

Bryce National Park was werkelijk fenomenaal mooi! Kenmerk van het park is dat de rotsformaties door erosie tot zogenaamde "hoodoos"  worden getransformeerd. Je ziet dan muren en pilaren van rotsen die erg mysteries lijken. En waar je van alles in kan zien, een amfitheater, een soldaat op een paard, 2 prinsessen, een zinkend schip en zelfs Trump (door de chauffeur goedlachs Goofie genoemd). Echt waanzinnig mooi! En we hadden geluk met het weer, 's morgens was het mooi weer met redelijk wat zon, 's middags flinke bui gehad.

En vandaag dus doorgereden naar Zion. En het kan maar niet op, ook hier is het weer supermooi! De entree van het nationaal park was al veelbelovend. We moesten eerst 2 tunnels door, de 1e was geen probleem, alleen bij de 2e moesten we eerst wachten tot je toestemming van de ranger kreeg om er doorheen te mogen. Was ook wel grappig, eindelijk een keer vooraan in de file rijden :) Precies in het midden rijden, lichten aan, geen zonnebril op, en redelijk smal. Maar uiteindelijk goed doorheen gekomen met onze Minnie Winnie! Als het goed is bij de video's een kort filmpje hiervan...

En de uitzichten waren weer spectaculair! Misschien dat we vanavond of morgenvroeg nog even met de shuttlebus door het park rijden voordat we naar Las Vegas gaan.

1. Hanneke en Johan:
    28 juli 2017
    Wat een mooie verhalen en foto's allemaal.
    Maar het mooiste is dat jullie zo verschrikkelijk enthousiast zijn. Tijdens ons whatsapp gesprek gisteren straalde jullie helemaal!
    Zo gigantisch mooi om te zien hoe jullie aan het genieten zijn van deze bijzondere reis! Op ons hebben jullie je enthousiasme overgebracht!
    Geniet ook de rest van de reis nog met zijn vieren, we zien jullie verslagen en foto's graag verschijnen.
    Liefs,
    Hanneke en Johan
  2. Oma:
    28 juli 2017
    Als we zien en horen wat jullie allemaal meemaken, dan denk ik dat jullie bij terugkomst wel aan vakantie toe zullen zijn.??!!